torsdag 6. februar 2014

Snø snø snø snø

Jeg var på utsiden her for litt siden og da snødde det sånne kjempeflak som man bare MÅ smile av.

Jada - jeg VET - det legger seg i hauger rundt i verden og så må folk ut og måke fram biler og kjøre på vinterføre og være nervøse og anspente og få kink i hele kroppen.. 
(Da tar dere bare en tur til Bjølstadklinikken etterpå da, vettø, så blir dere fiksa i en fei.. )  *ok - det var dagens reklame.. den ENESTE - jeg lover! *

Se knoppene allerede har begynt å trasse så smått.. langt langt der inne ligger de og bare venter på den rette dagen. Hvis knopper kunne ha snakket, hadde jeg mer enn gjerne tatt et tålmodighetskurs av dem.

Men det er udiskutabelt vakkert å se på. Når det kommer sånne snøfall, går jeg alltid ut, strekker ansiktet opp mot himmelen og prøver å fange noen av dem med munnen.  Det må være verdens enkleste måte å føle seg 30 år yngre på i en fei. Mye billigere enn alskens kremer og kosttilskudd, men det er klart - så fort man kommer inn igjen og ser seg i et speil, så er den magien brutt, og realitetene kommer sigende (bokstavelig talt) under øya.

Uansett da, så er dette vakre eventyr-snø-været helt perfekt å sitte inne og lage musikk i...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar