onsdag 8. september 2010

Antivater

Jeg oppdaget med skrekk og gru at utemøblene våre står i vater, og det vil jeg ikke ha noe av.  Jeg vil sige ned i hjørnet på hammocken når jeg skal sitte og nye ettermiddagskaffen min.  Og jeg vil at du elegant skal falle over meg når du setter deg ved siden av.  Nei, nei, nei - allting er for rett.  Nå skal jeg hente hammer og spiker, litt grus og noen belegningssteiner, så skal vi se å få skakket opp denne uteplassen litt.
Jeg liker følelsen av å måtte jakte på kaffekoppen der den seiler nedover bordet.  Og jeg føler en seier hver gang jeg får tak i en kjekspakke før den deiser i bakken.  Når jeg våkner på morran helt i bunnen av senga mi, vet jeg at jeg har hatt en avslappende natts søvn.  Jeg liker luksusen over å slippe å bekymre meg over om sausen dekker hele middagstallerkenen min når jeg spiser, for ved ved vårt kjøkken glir den langsomt ned og samler seg i en liten dam ved vannglasset. 
- Vil du ha sugerør forresten??







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar