fredag 28. mars 2014

Når man bare ser seg litt rundt...

... kan man f.eks oppdage en benk som denne:

(Den står på utsiden av lokalene til Husfliden i Gamlebyen.)

Eller - som i dag, når jeg gikk til butikken  :


(noe sier meg at Husfliden har hatt en finger med på denne også..)

Kanon med vondt i halsen, og som må ha på skjerf.. sjarmerende! 

Jeg har også sett og hørt årets første Humle på morgenkvisten. På vei til butikken hilste jeg også på en Toppdykker, Hr og Fru Svane, et par Sothøner, en flokk med Kaier og en bataljon ender. 

Det blei ikke noe bilde av dem, for jeg øver meg rett og slett på å ikke ta bilder av alt jeg ser, men heller bruke øynene og SE på det.

Det er ikke få opplevelser jeg har hatt de siste ti åra, som jeg ikke har opplevd i det hele tatt fordi jeg har vært mer opptatt av om det er blitt skarpe nok bilder, eller om motivet er bra nok, eller om det er noe motiv å ta bilde av i det hele tatt. 

*Jeg har rett og slett tatt bilder for å vise andre hva jeg egentlig ikke har sett overhodet.

 Dermed ble det ikke noe bilde av den lille sjarmisen av en Toppdykker, den som ser ut som en miniatyrsvane i fasongen, men med en utrolig stolt og kvikk holdning. Kol-svart lang og tynn hals, med en fargerik pryd på hodet..  Plutselig dykker den og forsvinner en god stund før den plutselig skvetter opp igjen et helt annet sted. Ufattelig kul fugl.

Heller ikke av Sothønene.. De små svarte og hvite fuglene som minner meg om litt stressa tjenestepiker fra 30-tallet. Dessuten høres de ut som en 17-mai-tute når de gir lyd fra seg.

Jeg lot rett og slett telefonen ligge nederst i ei lomme i sekken, og stoppet heller opp og VAR DER!! Det var deilig, og det er altfor lenge siden sist. 

Jaggu skal jeg gjøre det mer....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar