onsdag 11. mars 2009

Mens man venter...




Jeg har vært inne hos Tankespeil og hente noen gøyale tips om hva man kan gjøre ute på den vide webben.

Og da endte jeg opp med å lage meg selv som en tegneseriefigur..

Det er godt å sitte sånn å finne nye ting å leke med - ihvertfall nå som jeg venter så fælt.. Sammen med hundretusenvis - jah - millionvis av mennesker på jorda, sitter jeg og venter på Våren..

Også tenker jeg at det hadde vært fint og usedvanlig morro å få vært en tegneseriefigur for en dag. Bare gå besjerk lissom. (Jaada - jeg vet at man ikke skal bruke lissom og liksom i en setning - men akkurat nå har jeg ikke gramatikk-genet mitt aktivert.. *smiler* )

Litt Donald kunne jeg godt tenkt meg å være akkurat nå. Litt sånn naivt yber-forbanna for nesten ingenting, få en sort sky over hodet og rive av seg fjær og lue og hoppe opp og ned og lire av seg regler som overhode ingen egentlig tar på alvor.

Sloss litt med en fetter, kanskje.. få ut litt steam. Uten å få blåmerker eller skader som varer mer enn sånn ca 10 minutter eller noe.

Eller kanskje Snurre Sprett. Være en seriøs pain in the ass for noen. Komme overraskende på venner og kjente ut av nøkkelhullet, eller bosette meg i en postkasse bare for å se trynet på postmannen når han kommer. OG ete gulerøtter da. MASSE gulerøtter.

Så kunne jeg ut av det blå bare dukke opp i alskens debattprogram på TV, og svare på absolutt ALLE spørsmål jeg får med: "Spis mer gulerøtter!"

Og hvis jeg får spørsmålet: "Hvorfor tenker du deg at Gulerøtter skal være løsningen på akkurat dette problemet?", ville jeg svart: "Fordi det er sunt!".. og så ville jeg slengt to usedvanlig store føtter opp på bordet, og dratt enda en oransje bukett av favorittsnopet ut av innerlomma mi og hogd inn..

Eller jeg ville svart: "Fordi det er oransje"... eller "Fordi den har en grønn dusk i den ene enden!" eller..


Også kunne jeg henvist til Elmer som fagperson, og han ville selvfølgelig vært helt enig med meg..

Og snipp snapp snute - fred på jord og mange arbeidsledige optikere..


Nei, jeg får nok bare fortsette ventingen min...
- så gir det seg nok når det går over.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar