mandag 6. januar 2014

Å begynne på nytt!

Egentlig hadde jeg tenkt til å skrive ett blogginnlegg om dagen med start 1. januar 2014, men det har kokt bort i kål'n - som det meste andre jeg har bestemt meg for..

Heldigvis fikk jeg tatt et bilde i dag, som oppsummerer tia fra 1.desember i fjor og fram til i dag, så da ble jo jobben mye enklere enn jeg hadde trodd:


Kort resyme:
Midt i August 2013: Jeg flyttet fra Sandefjord til Fredrikstad
September 2013: Datteren min stod til konfirmasjon
Rett etter konfirmasjonen: Bihule- og lungebetennelse
Slutten av September 2013: Inn på Ullevål hvor jeg fjernet livmora
Oktober - Desember 2013: Smurte meg med tålmodighet som et resultat av å ha fjernet livmora
Desember 2013: Brukte tia på å syns at 2013 i grunn var et teit år som jeg bare ville bli ferdig med så fort som mulig.
Rett før Jul 2013: Kjæresten/forloveden/snart gift me'n og jeg lå strøkne med noe influensa-aktige tilstander. Kjempefestlig!
Jula 2013: Hadde en fantastisk feiring sammen med familien og kjæresten/forloveden/snart gift me'n
Nyttårsaften 2013: Morsom avslutning av året sammen med et vennepar og deres venner igjen borti gata her. Lo meg støl - deilig følelse!

For å si det sånn, så har jeg ikke hatt TID til å bli kjent med den nye byen min enda. Det sier jo litt da, når kjæresten/forloveden/snart gift me'n og jeg var ute og ruslet en tur i Gamlebyen her. Det var søndag og vi har halv-sjuke, men oppegående sånn såvidt. Det kom en kar syklende og jeg tenkte; "Åj - han kjenner jeg fra et eller annet sted - jeg sier hei".. Også sa jeg Hei, også sa han Hei - også tenkte jeg at det var fint å kunne hilse på noen når man var ute og gikk sånn en søndag... helt til det gikk opp for meg at det var fastlegen min.  Det sier vel alt om framdriften her.. 

Det tar TID å etablere seg på nytt et helt nytt sted, og enda lenger tid tar det jo når man ikke har barn i barnehage eller skolealder med seg. Jeg blir jo ikke innkalt til et foreldremøte engang, så her ligger skjebnen helt og holdent i mine egne hender.

Så planen for 2014 er som følger:
1: Finne en leilighet etterhvert, men ikke før vi er sikre på å ikke bli overrumplet av snøstorm eller underkjølt regn mens vi kjører flyttelass.
2: Når leiligheten er funnet og inntatt, så skal jeg finne meg et korps.  (Tusen takk til mams og paps som sørget for at jeg fikk meg en hobby jeg kan ta med meg hvor som helst)

Fram til den tid, så får vi nå se om jeg får surra meg til å oppleve et eller annet hver dag - om ikke annet kan jeg legge ut regnværsbildet mitt hver dag, så vet folk hva slags vær det er her om ikke annet...

(Av en eller annen grunn sitter jeg og føler meg som en av de gretne gubbene i Muppet Show - kan'ke skjønne det???? )



2 kommentarer:

  1. Søte snille gode rare Jorunn ♥ Bare du kan skrive så fint om "alt og ingenting" :)) Heldige er de som får deg i korpset sitt da!! :) Ting tar tid og flytting/etablering også! Klem

    SvarSlett
  2. Strålende hverdagspoesi :-)

    SvarSlett