søndag 26. januar 2014

Og vekk blei'a??

Neida - er ikke så borte, så langt der i fra.. Men jeg holder på å lage musikken til en musikal, og da blir hodet mitt så fullt av stemninger, akkorder, verselinjer, rytmer og fraser at jeg knapt nok ser mer enn 20 cm foran meg. 

Det er sånn jeg har det når jeg jobber kreativt.. jeg ser bare innover, kjenner på følelsene til rollefigurer som ikke er her til å forklare meg hvordan de egentlig har det..

Da er det vanskelig å fokusere på noe særlig annet..

Man blir kanskje litt gal når man sitter sånn? Men det er ufattelig deilig også da - etterpå, når den perfekte melodien fant ordene sine, og en overgang mellom to tonearter sitter som  - unnskyld uttrykket - bæsj i kram snø..  Da blir jeg så glad at jeg sovner av det..

Sånn går dagene - i hvert fall noen av dem..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar