fredag 24. januar 2014

Et lettelsens sukk!

Ok - kort referat. Fredag forrige uke - bil dør og blir taua fra mosseveien ved SmartClub til Mekonomen/ Solgårds Auto på Råde. Bla bla bla - kaldt - bla bla bla - Jorunn sur - låne bil - til sandefjord - alt i orden - koselig osv..

Nå er det sånn at jeg flytta hit til Fredrikstad i aug/september, og har ikke rukket å sosialisere meg noe særlig enda. Kjæresten/forloveden/snart gift me'n jobber fullt.  = kort referat fra nettverksfronten.

Så får jeg en telefon fra koselige folk på verkstedet om at reparasjonen blir såpass dyr at det ikke er noe særlig poeng i å gjøre det.. gammel bil og dyre deler og.. jah.

Ok, jeg begynner å male fanden på veggen med en gang. Hvordan skal jeg bli kvitt droget ??- Verkstedet har oppe fra halv åtte på morran til halv fire på ettermiddagen. Kjæreste/forloveden/snart gift me'n jobber fra åtte på morran til tre på ettermiddagen, og er heller ikke her fra byen. Så hvor i all verden leverer jeg bilen? I Vestfold er jeg jo kjent, og der vet jeg jo hva bilopphoggeriene heter, hvor de er og der har jeg familie og venner som kan svippe meg til og fra ved nødsfall. Her sitter jeg på toppen av en ås, med kroppen til en 80-åring, det er vinter, langt til buss og enda lengre til Råde. Jeg kjenner noen, men ikke så godt at det er naturlig å begynne å spørre om tjenester i hytt og gevær. 

Så viser det seg da - og takk for det - at Ragn Sells har en avdeling i Moss - og de henter biler uten at det koster fletta, og de knuser/moser/destruerer (stryk det som ikke passer) og leverer skilter og betaler ut vrakpant og du slette tid.. Alt var bare en telefon unna. Det eneste jeg må få ordna nå, er å finne meg en buss eller annen transport til Råde på onsdag formiddag, gjøre en avtale med verkstedet, få tømt bilen for alskens rariteter som ligger i den, ringe Ragn Sells, så vips - tar verkstedet og samarbeider med R - S når de kommer en dag det passer å henter bilen. Jeg leverer bare nøklene mine, tar en ryggsekk på ryggen, fyller den med det jeg ikke vil kaste, finner meg et tog eller buss tilbake til Fredrikstad, og så går resten av seg sjøl.. for en svært billig penge.

Noe sier meg det blir digg med en akupunkturtime den ettermiddagen hos Monica Bjølstad.. 



"Farvel bil - farvel du blå.. du franske vanvittige pain-in-the-ass bil! Det er godt å være kvitt deg.. Måtte Ragn Sells mose deg til det ugjennkjennelige."  (Sitat Facebook-status tidligere i dag.. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar