mandag 13. januar 2014

En dag hvor man ikke gjør noe, er aldri fylt med ingenting..

"Nei, i dag er det mandag, det er kaldt - så i dag gjør jeg ingenting..", sa jeg til meg selv på morrakvisten her.. mens jeg satt og nøt morgenkaffen og en sigg på verandatrappa. De 10 blå som regjerer ute matcher termodressen min (jada, da er den lissom BLÅ i fargen da lissom..), kroppen sier at den er litt sur på verden og telefonen tømmer seg for strøm etter 3 minutter som en stille protest mot å måtte være med ut.

En sånn dag er perfekt å gjøre "ingeting" på.. Så da begynte jeg min ingenting med å surfe litt på Facebook, koke meg en kopp te, for så å gjøre Qi Gong, brette klær, henge opp klær, nappe og farge bryn, re opp senga og vaske opp.  Og hvis noe spør meg; "Hva har du gjort i dag da?", så svarer jeg; "Njaii - ingenting, egentlig.."  "Åååå, så deilig", sier folk da, "skulle ønske det var meg.." Lurer på om de vet at de også gjør ingenting nesten hver eneste dag??

Jeg misunner Bukowski litt, jeg.. han gjør bare akkurat som han gidder han.. og akkurat når han har lyst.

I går lagde han f.eks en snøengel i 0,07 mm snø, fordi han hadde lyst.. Og at han går i pysjen med en rød VOTT på huet og en rød VOTT over beina, bryr han seg fælt lite om.. 


Jeg fortsetter nok kvelden min med å gjøre ingenting.. i morra skal jeg nemlig i svømmehallen igjen, og da må man lade batterier må vite..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar