mandag 20. januar 2014

Dagens utsikt!


Grande Valse Brilliante av Fr Chopin Op.18

Min kjære Storesøster Torill har vært så snill og lånt meg El-pianoet sitt. Et Yamaha et-eller-annet med veide tangenter, sustainpedal og headsett. Passer ypperlig når man bor på 28 kvadrat og vegg i vegg med huseier.

Foreløpig kan man ikke høre at det er akkurat denne valsen jeg sitter og spiller på, men øvelse gjør mester - håper jeg..

Jeg var ganske god.. når jeg var 10 - 11 år, og det er jo bare noen timer siden (LES: over 30 år siden)
Men altså - jeg HAR bare 10 fingre, og ikke skjønner jeg hvordan Chopin mener at jeg skal kunne flytte på dem sånn som han mener at jeg skal.. 


Og denne er blitt en viktig lektyre:

Jeg er litt usikker på om man må være utdannet innen reiseliv eller logistikk for å klare å sette sammen en busstur herifra hvor jeg bor og til Kongstenhallen for å få svømt f.eks.

Jeg skal ikke påstå noen som helst foreløpig, men etter å ha bladd litt panisk igjennom, ser det ikke ut som en effektiv affære å bruke offentlig transport til svømmehallen. Den tid den sorg.

***

Tidlig på morgenen i dag, snakket jeg forresten med en særs blid fyr fra Råde/Karlshus. Han jobber på verkstedet der bilen min står, og lovet å ringe meg så fort han får en oversikt over hva som gjorde at den "døde"
Jeg vet ikke om jeg håper at det er en billig eller dyr affære å få den på hjul igjen - etter bussrutene å dømme, ønsker jeg nok innerst inne at den blir alt annet enn veldig dyr.. 



Dette var en mandag, og den sluttet også på -dag, som alle de andre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar