søndag 12. januar 2014

Frokost i det fri - nei nå HAR vi det fælt!!

I dag våknet vi til 0,07 mm snø på bakken. I mitt hode er det som om Vår Herre har nyst ut i minusgradene en gang eller to.. men fint er det da. Det er ikke så mye hvitt som skal til før alt oppleves som mye lysere med en gang.

Det stopper ikke oss fra å spise frokost på en benk i Gamlebyen - det krever bare litt mer til påkledningen.

(Akkurat som om ikke vi hadde gått i termodressene og med lue uansett??? )


Vi har nå i hvert fall inntatt en digg kylling-brødskive-ala-Stig ved vollgravene mot Vaterland litt sånn tidlig en søndags formiddag! Og PoulPava-kaffekoppen er alltid med.



Dessuten snakket vi med en søt hund, fikk skryt for smart påkledning av ei forbipasserende dame, og hadde en lang og kanskje ikke dyp diskusjon om lyden av folk som gikk over brua på nysnø, og om knirkelyden ble oppfattet høyere fordi de 

A) Gikk med brodder
eller
B) Det ble ressonsans fra hulrommet mellom brua og vannet.



(Bilde av den aktuelle brua *flirer* )

Så hadde vi en kort og effektiv diskusjon om kanskje vi burde finne på noe å gjøre sånn at vi kunne tenke på noe annet enn temaet beskrevet ovenfor.

Maten og kaffen smakte nydelig i minus 7 grader og med strålende sol.



Jeg påstod hardnakket at sola varmet nesa mi såpass at jeg ville skaffe meg årets første fregne, mens Stig bare lo av den påstanden.. Da ble jeg selvfølgelig tverr - på en særs Jorunn'sk måte, og bestemte meg for å ta en soltime når vi kom tilbake fra turen, for fregne SKULLE jeg ha!!
(Om ikke annet ble jeg litt solbrent i solariumet da, men det er bedre enn ikke noe fregne-aktig-i-det-hele-tatt)

Enda en liten opplevelse som gir stor glede!

Hilsen Kjæresteparet A/S




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar